في سابقة تاريخيَّة مجلس المغار المحلي يُصادق على مصادرة أراض ٍ لصالح الشارع الالتفافي رقم 1

موقع سبيل,
تاريخ النشر 18/05/2011 - 11:58:37 pm

وصل موقع سبيل من عضو المُعارضة السَّيِّد زياد بلعوس أنَّ مجلس المغار المحلي في جلسته الاستثنائيَّة رقم 2011/7 التي عُقِدَت بتاريخ 18.4.2011 أقرَّ مُصادرة أراض ٍ بمساحة 21 دونم تقريبًا على طول 1510 متر لصالح الشارع الالتفافي رقم 1 الموصِل من منطقة "الدّورة" مارًّا بخلة الشريف حتى شارع المغار عيلبون بالقرب من محطة وقود زيد بلعوس .

وكما جاء في بروتوكول الجلسة تمَّ التصويت على مُصادرة شارع رقم 1 حسب الخارطة الهيكليَّة رقم  ج/13365 بهدف ترخيص عدَّة أبنية للمُواطنين .

وقد وافق على قرار المُصادرة بدون أي شرط ستة أعضاء من أصل 10 فيما تغيَّب عن الجلسة ثلاثة أعضاء .  

والأعضاء الذين وافقوا على المُصادرة هم : رئيس المجلس المحامي فريد غانم ، عضو المجلس السَّيِّد جابر عساقلة ، عضو المجلس السَّيِّد إلياس سليمان ، عضو المجلس السَّيِّد مفيد غانم وعضو المجلس المُحامي يوسف قيصر الذي اشترط "
איחוד וחלוקה" .

أمّا الأعضاء الباقون فقد وافقوا على المُصادرة بشرط موافقة أصحاب الأراضي وهم : السَّيِّد زياد بلعوس ، السَّيِّد زياد دغش – القائم بأعمال الرئيس ، السَّيِّد مهنا هزيمة والسَّيِّد وفيق الياس .


وقال عُضو المُعارضة زياد بلعوس لموقع سبيل : " إنَّ قرار المُصادرة هذا يُعتبَر سابقة خطيرة في تاريخ المغار حيث تتم لأوَّل مرَّة مصادرة أراض ٍ دون موافقة أصحاب الأراضي ودون إعلامهم " .

ولاستيضاح موقف رئيس مجلس المغار المحلي على ما نقله لنا عضو المُعارضة السَّيِّد زياد بلعوس قال المُحامي فريد غانم : " من المُؤسف أنَّ بعض العناصر مُستعدَّة للقيام بأي عمل للفت الانتباه إليها بأي ثمن . من يُريد أن يُطوِّر أي مُجتمع سُكـّاني يتوجَّب عليه أن يكون شجاعًا لأنَّ ذلك من مصلحة الجُمهور عُمومًا في نهاية المطاف بمن في ذلك أصحاب الأراضي التي يمُر فيها الشارع الهيكلي " .

وأضاف : " الدّافع إلى مُصادرة الأراضي التي يمُر فيها هذا الشارع هو تطوير الأحياء التي يمُر فيها وتمكين المُواطنين من الحُصول على رُخص بناء ، بمن فيهم مجموعة من الشُّبّان الذين ينتظرون منذ سنوات الحصول على مثل هذه الرُّخص وكذلك تطوير المناطق التي يمُر فيها هذا الشّارع وشوارع أخرى ، أمّا انتظار أن يُوافق كل الناس على أي شارع فهو ما أوصل المغار وغيرها من القرى والمُدن للمآسي الكـُبرى التي تتعلق بانعدام شوارع عصريَّة وأماكن لتوقيف السَّيّارات " . وأردف يقول : " نحنُ نعمل من مُنطلق رؤية استراتيجيَّة صحيحة وهذا يُحتـِّم على القيادة أن لا تتملـَّق أحدًا وإنـَّما تعمل وفقَ منهجيَّة وعلى أساس من الشَّجاعة وتنظر كما يحدُث في كل أنحاء العالم حيث تتم مُصادرة أراض ٍ سواء للشَّوارع أو للمصالح العامَّة بما في ذلك في إطار خطة الدَّمج والإفراز (איחוד וחלוקה) " .


وأضاف رئيس المجلس : " يجب أن نوضِّح أنَّ عدم تنفيذ المُصادرة للأراضي التي تمـُر فيها الشوارع لا يُفيد المُواطنين على الإطلاق بل يضرُّهم ، ذلك لأنَّ لجان التنظيم تشترط أن يبتعد الناس عن الشّوارع المُخطـَّطة سواء شـُقـَّت أو لمْ تـُشَق سواء صودرت أو لم تصادَر ، ذلك أنَّ ما يلزم هو الشّوارع المُخطـَّطة وفق الخارطة الهيكليَّة وأوضح أيضًا أننا نتمنى ونرجو أن يُوافق المواطنون على مُصادرة أيَّة أراض ٍ للشوارع والمصالح العامَّة ، ومن يعتقِد أنـَّه مظلوم فمن حقـِّه أن يُقدِّم اعتراضًا حسب القانون " .

وأنهى المُحامي فريد غانم بالقول : " في الخلاصة نحنُ نعمل من أجل مصلحة المغار وليس من أجل اصطياد الأصوات " .

وفي اتصال مع عُضو الجبهة المُحامي يوسف قيصر لاستيضاح موقفه المذكور
أوضح أنَّ هدف المُصادرة هو مصلحة السُّكـّان بعد أن اشترطت لجنة التنظيم ترخيص المباني لمصادرة الشَّوارع المُجاورة والمُخطـَّطة سلفـًا حسب الخارطة الهيكليَّة ومُصادرتها لا يُسبِّب أي ضرر للسُّكـّان بل بالعكس فهو يُسهِّل الإسراع في استصدار رخص البناء واشترط "
איחוד וחלוקה " لضمان عدم تفضيل أي مُواطِن عن غيره في عمليَّة المُصادرة .

للتوضيح ننشُر هُنا صورتين ، الأولى صورة للشارع المُصادَر حسب الخارطة الهيكليَّة ( باللون الأخضر ) وصورة أخرى تشمل أرقام البلوكات والقسائم التي يمر فيها الشارع الهيكلي .


 

تعليقك على الموضوع
هام جدا ادارة موقع سبيل تحتفظ لنفسها الحق لالغاء التعليق او حذف بعض الكلمات منه في حال كانت المشاركة غير اخلاقية ولا تتماشى مع شروط الاستعمال. نرجو منكم الحفاظ على مستوى مشاركة رفيع.
1.כל הכבוד לפריד ולחברי המועצהכל הכבוד לראש המועצה אני בעל חלקה שם וזה באמת טוב לכולנו כי יהיו היתרי בנייה תודה אבו קאסם ולכל התומכים בהחלטה19/05/2011 - 12:27:16 am
2.מגאריכלסת, לחד הון ובס, בדק תשלח לנאס אראד'יהא? יאלה..לו דאמת לע'ירק מא וסלת אלק. ופהמקו קפאייה.19/05/2011 - 01:34:36 am
3.בעל אדמה בתוואילפריד גאנם אני רוצה להבין מאז שנבחרת לא עשית שום דבר טוב למגאר לא בכבישים ולא שום דבר והנה אתה שוב פעם פוגע במגאר ובתושביה תחת הסיסמה " מסלחת אלבלד" אם אתה כל כך דואג תראה את מצב הכבישים בכפר יותר גרוע ממחנה פליטים במקום שתשמור לאנשים על אדמותיהם אתה הולך להפקיע ולמה? לטובת כביש שאני בטוח שאתה יודע שהוא לא לטובת מגאר ותושביה ולא משרת אותם אז תעשה טובה תרד מהעץ הגבוהה הזה ותתחיל להתייחס למגאר כאל הכפר שלך ולא כמו אחד שבא לשרת את המדינה והועדה המחוזית .19/05/2011 - 01:41:57 am
4.חובה לקרוא! סכנה!בטירה במשולש כשרצו להפקיע אדמות לטובת כביש 6 חוצה ישראל שזה לטובת כלל תושבי ישראל קמו מהומות והפגנות ובסוף המדינה הגיעה איתם לפשרה או שקיבלו כסף תמורת האדמות או שנתנו להם אדמות במקום אחר בתמורה . במגאר רוצים להפקיע אדמות ללא תמורה וללא איחוד וחלוקה וללא תנאים לטובת כביש שאפילו 80% אם לא כולם מהתושבים הוא לא משרת אז בבקשה מועצת מגאר תתעוררווווווו ואל תסכנו את הכפר כי זה מה שנשאר לנו.19/05/2011 - 02:30:47 am
5.אסדאין הצלחה ללא כישלון .כשלון הוא חלק מהתהליך...אי אפשר להגיע להישגים בלי להיכשל...
מר עו"ד יו"ר המועצה אתה נכשלת ובגדול........
אתה וגאבר עסאקלה שילוב קטלני לכפר מגאר
עליכם להתפטר לאלתר
נמאסתם ....תבינו כבר שאנשים במגאר לא מה שחשבתם ...
אתם עושים צחוק מעצמכם במיוחד כשאומרים שהפקעת אדמה היא לטובת התושבים ..
דייי דייי דייי תעזבו אותנו .................
19/05/2011 - 07:21:24 am
6.א.א.אמי שאומר ומגלה לבני עמו את האמת זה בעיניך מר פריד אסטיאד אסואט? זה מה שמעניין אותך אסואט לא מעניין אותך כלום עוד מעט 3 שנים אפס מעשים מליארדי דיבורים והבטחות הכל ציקים ללא כיסוי בכלל19/05/2011 - 06:36:09 am
7.واحد بحكي دغريللمعقبين اللي بتهموا فريد انو لحد اسا معملش اشي أو انو فاشل هذا كلو صف حكي فاظي وببلاط وظحك على الدقون ما حدا بشتري هاي الخرابيش .19/05/2011 - 07:59:29 am
8.תושב מגאר1.קשה לי לשמוע שדווקא , פריד גאנם והשותפים שלו אלגבהה , מאשרים הפקעת אדמה .
2.אסעד עראידי התנגד להפקעות .אלגבהה תומכת בהפקעות ???????????
3.הכביש הראשי במגאר שהוא באמת משרת את כל תושבי מגאר, מהווה היום סכנת חיים ,אנשים בונים בתוכו חנויות ,תחנות דלק ,מסעדות ,כובשים את המדרכות ,ואף אחד לא שואל אותם .
4. אני מסכים עם ראש המועצה , מנהיג צריך להיות חזק ,אמיץ ולקבל החלטות כואבות , תושבי מגאר צמאים למנהיג כזה.
5.רוחבו של הכביש הראשי 20 מטר טאבו ,אין צורך בהפקעות ,תוכיח שאתה ,באמת ,חזק ועושה לכלל התושבים .
19/05/2011 - 10:41:20 am
9.eeeeרקם 1 ו7 לקוי הז בסיר כסרקו יגעקו בעדין19/05/2011 - 11:00:31 am
10.אמלאין מה לעשות או שאנחנו נסכים לכמה דברים או שנישאר בלי להתקדם מטר אחד אז תפסיקו עם האנטי הזה כל הזמן כל הכבוד לכל אחד שרוצה להזיז עניינים19/05/2011 - 12:18:20 pm
11.א.ס.ראבו קאסם, אתה מוכיח שוב שאתה מנהיג אמיתי שרוצה בטובת הכפר , ותושבי הכפר, ואינך מחפש אינטרסים אישיים. חלק מהמגיבים אינם בכלל מבינים מה זאת הבקעה, ומה זאת תכנית איחוד וחלוקה, והם לא מבינים שהיום לא מאשרים שום תכנית בנייה ללא מתן שטח ציבורי.ודווקא בעלי האדמות צריכים להיות מרוצים ממהלך זה. פריד, אל תתייחס לכל הקנאים , שפעם אחר פעם מוכיחים שהם מחפשים " זעאמה מפשקה" . כל הכבוד.19/05/2011 - 01:44:53 pm
12.תושב שכונה מערבית, ובעל אדמה בנושא שמדובראני בעד ההחלטה של פריד בנושא, אני יודע שאני מפסיד חלק קטן מהאדמה שלי, אך במגביל לזה אני מרוויח 5 דונם עם היתרי בנייה. אנשי השכונה המערבית צריכים לתמוך בפרוייקט זה, כי הכביש הזה ישמש אתנו ליציאה נוחה לכביש הראשי, אחרת עוד מעט אנחנו נצטרך להזמין מסוק בשביל להגיע לכביש הראשי. הגיע הזמן שחברי המועצה מהשכונה המערבית יתרמו משהוא לשכונה, או לפחות שלא יפריעו.19/05/2011 - 01:49:15 pm
13.מש מוהם - למר זיאד בלעוסמאיפה נביא אדמות לבנות כבישים בכפר , מהשמיים ! איזה אכזבה. פריד כל הכבוד על האומץ שלך.19/05/2011 - 01:54:33 pm
14.רעדאתם רוצים כבישים, אז חייבים אדמות. רוצים היתרי בנייה, חייבים הפקעה. אי אפשר להביא אדמות מהשמיים. אי אפשר לבנות לאל כבישים. רוצים פרויקטים, צריך מקום לבצע אותם. יש תקציב של 6 מיליון שקל לכביש העוקף, שכביש מס' 1 הוא חלק ממנו. רוצנים זאת, אין ברירה, צריך החלטות אמיצות. אל תשמעו לאלה שרק רוצים לקלקל.19/05/2011 - 01:57:01 pm
15.א.ס.ראתה ואחרים כמוך שהשחיטו את הכפר במשך שנים, עדיין טוענים שפריד נכשל ! קשה לכם להגיד שהוא הצלחה גדולה. פריד וג'אבר עסאקלה, הם שני אנשים משכילים, וקבלו את תפקידם בזכות, וברוב קולות מתושבי הכפר, הם לא קנו תוארים, ולא קבלו תפקידים בזכות היותם הבן או האח של,,,,,. לכ אלהה שטוענים שאין הצלחה, כנסו לאתר האינטרנט של המועצה ותראו סיכום של פריד לשנתיים האחרונות. יום טוב.19/05/2011 - 02:02:05 pm
16.לאדון זיאד ואלה ש"כאילו" התנגדוצריך מנהיג שיקבל הלחטות קשות, ולא מנהיג שיתיפיף לפני האנשים. הרי אתה הסכמת בתנאי לדבר עם התושבים, נניח שאחד התושבים התנגד, מה היית עושה? מבטל את הכביש? לך תתמודד במחנה פליטים שאטי לראשות המועצה. די לזלזול באינטלגנציה של האנשים.19/05/2011 - 02:06:02 pm
17.سليمانخلصت بلش فلاراضي بكرا ببلش فلبيوت اهل لمغار عميان شوفو شو سوت بيت جن شوفو شو عمال اتسوي عسفيا ودالية كل واحد بقول انو فريد اشتغل الحق معاه حول المي لبيلغ وهلق صادر الاراضي هاذا هوي العهد الفاشل ومجلس فاشل من ارئيس الى انائب الى كل العضاء19/05/2011 - 02:13:43 pm
18.מגארייא עמי דבחתונא מן ג'הא בדקו שוארע ומן ג'הא בדקו אלאראדי קלהא תדל .. אנא מע אנו סחאב אלאראדי ינטוהון תמורה ק'באל אלשארע אלי בדהון יפתחוהא עלא אראדיהון בס פי נפס אלוק'ת באייד אלפקרא לאנו אדא קל אשי בדו יסיר בדנאש נואפק' עליה מש רח נתקדם ובתדל שוארע למגאר זבאלה וד'ייק'ה וזק'אק'את מת'ל מאנתו שאיפינהא .. יעני קל אראד'י למג'אר הי מלק לנאס אז מנע'דרש נפתח ולא שארע פי אלבלד אדא היק ופי נפס אלוק'ת בתיג'ו תטאלבו פי שוארע.. אי כלס יא ע'יירו תפקירקו פיק'ו יא אהל בלדנא לוינתא בדנא נדל מחלנא.. בס בעארררדדד' אנו אלמג'לס יפתח שארע בלא מירג'עו מסארי ללנאס היק חראם האי רזק'ה וקל סאחב ארד לאזם יסתרד חק'ו ואלמג'לס מג'בור יטאלב פי האד אלאשי מש יק'עד סאקת !!!!! ותודה19/05/2011 - 02:15:39 pm
19.תושבלזיאד בלעוס. אם אתה היית ראש המועצה, ויש תקציב לסלול כביש, ורצית לקבל הסכמת עשרות תושבים לסלילה. כמה שנים היה לקוח לקבל הסכמתם? ומה עם עשרות צעירים שרוצים לבנות ואי אפשר לבנות ללא סלילה והפקעה? ואם מישהו היה מתנגד, מה היית עושה? מוותר לו ומבטל סלילת הכביש. או שהיית מפקיע לו. אם רוצים יישוב מפותח צריך להיות אמיץ וחזק ולחשוב על טובת הכפר. בכל הכבוד: אנשים זקוקים לכבישים. חמורים לא.19/05/2011 - 02:20:36 pm
20.מגארי ק'וחהתפרסם בעבר כי אדון זיאד היה חייב 80,000 שקל חובות למועצה, מה אתם אומרים: הוא שילם אותם או עדיין? התשובה ידועה.( כנסו לאתר בתי המשפט ותקראו בעצמכם). דייייייייייייייייייייייייייייייי עם הצביעות.19/05/2011 - 02:20:56 pm
21.תגובה למס' 8אתה צודק, היו צריכים להיות הפקעות מזמן ולפני שבונים על אדמות אלו , אך לצערינו לא היה מנהיג שיקבל החלטות קשות וגורליות מן הסוג הזה. יש התנגדות של המועצה לתחנות הדלק ולכל הברדק שיש בכביש הראשי, אך שוב לצערינו וועדות התכנון והבנייה מורחות תלונות כאלה לשנים. אני בטוח, כי אם יהיה צורך להפקיע גם מבנים, פריד יעשה גם את זה. הגיע הזמן שתושבי הכפר יפנימו שיש ראש מועצה שבא לעשות ולעבוד, ולא בא לעבודה, וההבדל הוא גדול.19/05/2011 - 02:27:30 pm
22.אבן אלמגארלכל אלה שמתנגדים לפריד אתם אפסים מאופסים כי אתם "ונראה לי אתה- ז"א אותו אדם" מנסה לשווק את זיאד בלעוס. אבל אני אומר לך, אפילו אם קלינטון ואובמה יתמכו בו לא יהיה זיאד ראש מועצה במגאר... חוץ מזה פריד מנסה לסדר את העניינים עם כל הכאב להפקעת אדמות אבל זה הפתרון היחיד, או תשארו לבכות שאין אדמות לבנייה תחליטו מה אתם רוצים יא קנאים אגב החוב של זיאד בלעוס במועצה עולה והוא יותר משמונים אלף, למה עדיין לא שילמת19/05/2011 - 02:39:26 pm
23.נוצריייילמר פריד גאנם המנהיג הטוב ביותר במגאר..תמשיך כך אחנא דימאן מעק !!19/05/2011 - 03:19:56 pm
24.סולטאן באשאק'אל בדהון יחארבו אבו קאסם פי אלאעלאם, עלא ראי אלמת'ל " ק'אלו ללחראמי אחלף, ק'אל איג'אני אלפרג'". תחפשו לכם מגרש אחר.19/05/2011 - 03:30:30 pm
25.אבואמלזה מהלך חשוב מאוד ,כל הכבוד לאלה שתמכו בהחלטה זו,אני מקווה שגם אלה שלא תמכו יבינו שזו היא הדרך הנכונה לפתוח הכפר האומלל הזה.צריך לדרוש פיצוי הולם וצודק לכל האנשים שניזוכו מהפקעה זו ומהפקעות עתידיות וללא פשרות.19/05/2011 - 04:01:11 pm
26.סברין"החלטות אמיצות באות מפיהם של מנהיגים אמיצים". טובת הכלל עדיפה על טובת הפרט וגם אם זה לא הפתרון הכי טוב, עדיין זה ישאר הישג ענק בשביל שכונות מסודרות, היתרי בניה למאות צעירים ובתי עסק ועוד. כל הכבוד לראש המועצה19/05/2011 - 04:10:38 pm
27.זיאאאאאד , מג'אר צריכה עוד כסף , תשלםםםםםזיאד תשלם את הכסף כ אבו קאסם וחברי המועצה צריכים אותו בשביל עוד פרויקטים שאתה מתחיל לראות ולק חל ענא שו אחנא ולאד סע'אר בכל העולם מפקיעים אדמות כדי להתקדם , ואתה אומר "אסון וסכנה" חל ענא יא19/05/2011 - 04:23:06 pm
28.זיאד מרגיש את סוף עידנו לכן מתחיל לתקוף בסרקמגאר מתקדמת הרחובות מתבצעים בית ספר נבנה שירותי המועצה כמו איסוף אשפה מתבצעים כשורה אין גרעונות כולם קיבלו את כל שכרם בעבר ובהווה הוא רואה את הפרויקטים שיוצאים ואלה שאושרו הוא מרגיש שמגאר מתפתחת והוא משקשק מפחד כי נגמרו לו התומכים ומנסה לצוד קצת מאלה שיש להם אדמות אבל הם מבינים את טובתם הגדולה והוא שוב נכשל נסיונותיו אלה שמגיבים נגד הם אולי רק 3-4 שמיליפים שם וזה בדווק " שימו לב לניסוח" אבו קאסם תמשיך אתה וג'אבר ושאר הקואליציה אתם הגדוליייייים מכולם وارقصو يا مغاريه لانو لمغار بخير وبعد بتصير بالف مانتو شايفين .19/05/2011 - 04:30:52 pm
29.يششششششششششششاسا بغدر اعمر ولكو انا مكيييييييف شكرا للاخ جابر والاخ فريد . هذا اكثر يوم بنبسط فيو بحياتي . دموع الفرحه عمتنزل من عيوني وعيون مرتي19/05/2011 - 04:32:53 pm
30.طير الوروارמגאר מתקדמת הרחובות מתבצעים בית ספר נבנה שירותי המועצה כמו איסוף אשפה מתבצעים כשורה אין גרעונות כולם קיבלו את כל שכרם בעבר ובהווה הוא רואה את הפרויקטים שיוצאים ואלה שאושרו הוא מרגיש שמגאר מתפתחת והוא משקשק מפחד כי נגמרו לו התומכים ומנסה לצוד קצת מאלה שיש להם אדמות אבל הם מבינים את טובתם הגדולה והוא שוב נכשל נסיונותיו אבו קאסם תמשיך אתה וג'אבר ושאר הקואליציה אתם הגדוליייייים מכולם وارقصو يا مغاريه لانو لمغار بخير وبعد بتصير بالف مانتو شايفين .19/05/2011 - 04:33:23 pm
31.شكرا لفريدالمغار عمتتعمر بيت بيت دار دار حاره حاره زنجه زنجه19/05/2011 - 04:34:42 pm
32.جبهاويحلو عن الجبهه وجابر واخيرا في رئيس عمبعمر البلد واذا احنا ويا متفقين اتاكدو انو مش بس احنا انما 90 % من البلد عارفه انو للمصلحه العامه حلو عنو وعن جابر وعن الائتلاف وخلوهن يكملو عمار19/05/2011 - 04:40:08 pm
33.סיפור אמיתילפני יותר מארבעים שנה היה במועצה מהנדס אזורי שתפקידו היה לאשר בניה ולסדר את הכבישים כולל אלו שבתוך השכונות. אותו בנאדם כאשר פנה לתושבי השכונות בכדי לשכנע אותם לוותר על חלק מאדמותיהם על מנת שהכבישים יהיו רחבים ודאג להסביר להם שהעולם מתפתח ושבעתיד יהיו רכבים גדולים שצריכים לנוע באותם כבישים ולא רק כמו שהיה אז "חמורים"... כל התושבים התנגדו לו ואף כינו אותו בשמו + "חומאר" כי דיבר על החמורים. עברו מאז הרבה הרבה שנים ואותו אדם פגש באנשים מתוך הכפר ובשיחה שהתנהלה ביניהם הוא שאל את כל הנוכחים אם יש להם רכבים וכולם ענו לו "כן" ושאל אותם אם הכבישים השכונתיים נוחים לנסיעה ברכבים וענו לו מתוך כאב "לא" וכששאלו אותו למה הוא שואל אותם על כך הוא סיפר להם את אותו הסיפור שכתבתי לעיל וגם אמר להם שהתושבים כינו אותו אז "אלחומאר". אחר כך הוא דאג לשאול את אותם תושבים בשיא הנימוס ובצחוק: "מין אלחומאר? אנא ולא אהל בלדקו?" והתושבים ענו לו בקול רם: "אהל בלדנא". יותר מארבעים שנה עברו מאז ואני מתפלא שעדיין יש אנשים שחושבים שנה קדימה וחושבים רק על עצמם ולא על הכלל. כואב לי לראות מתנגדים לצעד הזה של ראש המועצה שחושב 50 שנה קדימה כאשר האינטרס שלו הוא טובת הכלל ולא כמו מתנגדיו שיש להם אינטרס ברור והוא אישי/פוליטי ויותר מדויק: קולות לבחירות... כל המועמדים בבחירות האחרונות הבטיחו לנו שטובת הכלל עדיפה על טובת הפרט!!! פריד גאנם עושה זאת בלי לפחד מאף אחד ואיש אמיץ שכזה לא כל יום מוצאים. ומעניין אותי למה השאר עושים דווקא את ההפך ומנסים להיות נגד פריד בכל צעד שהוא עושה ולא משנה מה הוא?! אלה יקון פי עון כל בנאדם דוג'רי פי האי אלחייאה ופי האי אלבלד אלח'רבאנה......19/05/2011 - 04:41:34 pm
34.عمر يا معلم لعمارمع انك بتحبش وديع كثير بس انا ااسف لانو ام كلثوم مغنتش للعمار . عمر يا معلم لعمار وعلي بلدنا خليهن يعمرو دار وتكبر عيلتنا يا عمار العمارين معطي وقتك للعشرين (الف) كمل تعمير وتدشين وازرع جناين للحلوين جيب اموال وحط اموال وكمل تنعمر لمغار عمر تنعمر لمغار ويكثر فبو شجر الغار اقلع احكار جيب افكار وكمل تعمير بالمغار19/05/2011 - 04:51:40 pm
35.זיאד : האם לזה התכוונת ( מטיר אלורואר)וּבַיִת לֹא תִבְנוּ וְזֶרַע לֹא תִזְרָעוּ וְכֶרֶם לֹא תִטָּעוּ וְלֹא יִהְיֶה לָכֶם כִּי בָּאֳהָלִים תֵּשְׁבוּ כָּל יְמֵיכֶם ??????19/05/2011 - 05:07:36 pm
36.טיר אלורואר"כֹּה אָמַר יְהוָה הַשָּׁמַיִם כִּסְאִי וְהָאָרֶץ הֲדֹם רַגְלָי אֵי זֶה בַיִת אֲשֶׁר תִּבְנוּ לִי וְאֵי זֶה מָקוֹם מְנוּחָתִי." תודה רבה פריד זה מה שאתה ואתה פועל על פי מה שציווה אלוהים19/05/2011 - 05:09:01 pm
37.a.rالى ألأخ زياد شو فش شغلة غير ألأنتقادات,شو ميعمل رأيس ألمجلس بتلاقي اشي ضدة,بدي أسالك سؤال ,بس يفتحوا قسائم للبناء في أرض ملك منين يوخذو ألشارع ؟ يستاجروهم من ألقرى ألمجاورة؟أو يفتحوا قسائم من دون شوارع.بدي أذكرك أنو احنا في سنة 2011 مش في ألجاهلية.وأنت من سكان ألحارة ألغربية سابقا .هل ألشوارع في ألحارة مليحة ؟لازم نتعلم من ألماضي وشكرا.الى ألأمام فريد متردش انت في ألطريق ألصحيييييييح.19/05/2011 - 05:10:56 pm
38.........20/05/2011 - 12:10:53 am
39.ט.א.למרות שבזמן האחרון ראש המועצה גורם לי להתחרט על זה שהצבעתי בעד מפלגתו, אך דווקא צעד זה מאד מצא חן בעיניי ואת האמת הפתיע אותי לטובה. הרי ברור לכולם שעל מנת לסלול כבישים צריך אדמות ובסופו של דבר מישהו חייב לתרום את חלקו, יחד עם זאת צריך מנהיג חזק ואמיץ בכדי להגיע להסכם שכזה, ולשמחתי הרבה פריד אכן גילה הרבה אחריות בנושא, משום שכביש זה ישרת אותנו במידה רבה .
נ.ב. כולי תקווה שבסוף הקבלן שיבציע את הכביש המדובר יהיה תושב הכפר, ..............
19/05/2011 - 06:47:25 pm
40.صوت الحقيقةهذاشيء بديهي لانه لايمكن اعطاء رخص بناء بدون تخطيط شوارع لهذه الدور ولكن هنالك اناس لم ولن يدفعوا مستحقات المجلس ما يقارب 80000 شيكل وهم ينتقدون الرئيس على كل شيء بدون ان يسددوا ما عليهم !!!!! والاكثر من ذلك فهم يحسبون انفسهم احسن من الناس ويحق لهم ان يكونوا هم بدل الرئيس19/05/2011 - 06:38:43 pm
41.اسباع الفلاةمين يحكي الحكي هذا على الرئيس يدل على انو مشفاهم بالقوانين .بس الاصعب انو ايد الرئيس بحلقوا وساكت على عضو المجلس (المفروض ايكون قدوة) الذي لايدفع اللي علي مثل باقي الناس الفقراء19/05/2011 - 06:46:52 pm
42.מגארי בסיט1.מר פריד וחברי המועה שהצביעו בעד ,למה ישר להפקיע?
דברו עם בעלי החלקות.
........................
19/05/2011 - 07:54:21 pm
43.בעל חלקה שםסוףףףףף סוווף!!!!! תודה לראש המועצה פריד גאנם ותודה לכול מי שתמך ועזר , סווף סוף אפשר להתחיל בניהההההההה האדא כברר שלבייי תודה לאתר סבייל אין עליכים האי לאכבאר יא בלאש19/05/2011 - 08:03:55 pm
44.ניטראליאני לא רוצה להתיחס לעסקה שהמועצה המקומית הולכת לסגור........ אני מכווה שראש המועצה שזכה בתמיכתם של רוב מוחלט מתושבי הכפר בבחירות הקודמות...שהוא לא יאכזב ושהעסקה הזאת אמת תהיה ניטו לטובת הכפר, אני לא בעל חלקה שמה ולא אהיה אבל אכפת לי שבעלי האדמות שמה לא יקופחו..... בקשר למר זיאד בלעוס זה לא פלה שהוא מתנגד כי לא משנה מה ראש המועצה יעשה הוא תמיד יתנגד, אפילו שעשו יום נקיון לכפר הוא התנגד.... ואני בטוח שאם פריד יעשה ממגאר גן עדן הוא ימצה משהוא להתנגד.... לכן בקיצור בואו נחכה ונראה מה יהיה אחרי העשקה ואחר כך נחליט אם ראש המועצה עובד נכון או לא, ואם זה באמת לא לטובת הכפר אני הראשון שילחם נגדו למרות שעד עכשיו אני תומך בו ובגדול.19/05/2011 - 08:19:53 pm
45.نفور.... والرئيس يسير ويعمل . هذا الي جاب الخبر من جلسة المجلس (مثل الي يبحش على قبر بالمنكوش)ايفتش حالو قبل ما يتهم الناس باقاويل . هو وجماعتو باعونا من زمان وبلاش وكل واحد عارف شو الو وشو علي19/05/2011 - 08:36:09 pm
46.علاجنا غالباً ما يكمن فيناهل فهمت؟؟19/05/2011 - 08:39:01 pm
47.אחלה בנותהפי חדא ממקן יקתב שו הוא אתר מועצה מקומית ללמגאר , בתדלקו תקולו פותו עאתר מועצת מגאר , מא לקית היק אתר19/05/2011 - 09:06:01 pm
48.אבו אלחק................19/05/2011 - 09:48:21 pm
49.רושדי דגשאני לא יודע אם לצחוק או לבכות על התגובות שראיתי פה... לא יפה מה שאתם רושמים,תנהלו דיון ברמה גבוהה ומקובלת פשוט כואב לי הלב לראות כל השנאה הזאת בין האנשים בכפר ,מה עובר עליכם אנשים.......19/05/2011 - 09:54:37 pm
50.רוחו נאמו מן אלראיס ונאזל .שאטרין תסאדרו נפסי אסמע אנו אדון פריד או ג'ירו פאלמג'לס עמלו אשי מניח לאהל אלבלד שאטרין בס פאלחקי ג'יבו תרומות ללמג'אר אעמלולקו אשי רוחו שופו מאזן ג'נאים פסכנין בלד ערביה ודד אלדולה ועמלוהא אחלא מן כרמיאיל .
ולקו רוחו נאמו שאטרין בס פאלחקי .
19/05/2011 - 10:24:27 pm
51.ט.אדווקא יש אתר, רק חבל שאין מועצה!! כנסי לקישור הבא: www.mughar.muni.il מה שבטוח הטבות לא תקבלי שם..19/05/2011 - 10:27:33 pm
52.המחשמלפריד גאנם אחסן ראיס סאר פלמגאר .מה שעשה עד עכשו אף אחד לא עשה .ולאיאם גאי בדו יקלב אלבלד אנשאלה כלנא מעק יא פריד19/05/2011 - 10:53:00 pm
53.מגארילמס' 50 למג'אר בנפעש תסיר אחלא מן כרמאיל בלא מיעמלו פיהא שוארע מסודרת ועשאן יעמלו האי אלשוארע מג'בורין יעמלו עלא אראדי ומן וין בדהון יג'יבו אלאראדי? מן אהל אלבלד .. והאד אלאשי בפיד אהל אלבלד? אה בפידהון ללמסתק'בל בס יסיר פי עמאר הונאק בקון ענדהון שוארע וסיעה ומרתבה מש זק'אק'את .. והני אלי ברבחו פי אלאאכר .. פבלאש תקתבו תגובות ואנתו מש פאהמין שו אלסירה הון מש אלדולה ג'אי תסאדר אראדי הון אלמג'לס עמבסאדר עשאן מסלחת קל אהל אלבלד ואוולהא מסלחת סחאב אלאראדי .. :))19/05/2011 - 11:04:08 pm
54.جابر عساقلةاولا أود ان أشكرالأخ زيادبلعوس لأثارة هذه القضية للنقاش امام الراي العام في المغار. ان تطوير المغارلا يمكن ان يتم على اسس المداراة و المسايرة وانما بوضع اسس واضحة و جريئة لاتمام تخطيط وتنفيذ البنى التحتية في البلدة اليوم و في المستقبل. عليه فان ردنا هو رد موضوعي,مهني و عملي : 1)نؤكد صحة موقفنا كما جاء في جلسة المجلس,و كما ورد في الخبر على موقع سبيل. 2)ان السبيل المضمون لاقامة البنى التحتية,و خاصة الشوارع,هو ان تخطط على اراضي البلدة و ليس على اراضي البلدات المجاورة او على القمر. 3)ان كل شارع مخطط و مصادق عليه مر جميع المراحل القانونية بما في ذلك النشر و الاعتراض. 4)ان قرار المصادرة لا يعني باي شكل من الاشكال وضع اليد على الارض و انما يضمن انه عندما نصل الى مرحلة شق الشارع سيكون بالامكان شقه رغم معارضة نفر او اثنين من جيران الشارع. 5)ان تخطيط و شق الشوارع اصبحا ضرورة حياتية لتمكين المواطنين من الحصول على رخص البناء وضمان بنى تحتية ملائمة للحي و للبلدة عامة. 6)ان المصادرة تمنع ظاهرة بناء المنازل على المساحات المخططة للشوارع بهدف افشال التخطيط و الحفاظ على مصالح ذاتية و انانية. 7)هنالك قوانين وانظمة واضحة تحدد للسلطات المحلية امكانية المصادرة للمصلحة العامةو تحدد بوضوح آليات التعويض و هي ملزمة لجميع السلطات. 8)ان اكثر المستفيدين من تخطيط و تنفيذ الشوارع هم اصحاب الاراضي في المنطقة التي يمر فيها او يحاذيها الشارع,ان بارتفاع قيمة اراضيهم و ان بتيسر شارع و بنى تحتية اخرى لخدمة المواطنين الذين يسكنون او يخططون للبناءفي هذه المنطقة. 9)اننااذ نؤكد ضرورة المصادرة من اجل ضمان التنفيذ,نؤكد ايضا ضرورة اتباع قيم العدل و الانصاف في تحمل الهم بين جيران الشارع.عن طريق تقسيم العبء بشكل متساو على الجميع. 10)و اخيرا...نسال انفسنا اذا كنا قد انتخبنا لنساير و نتهرب من اتخاذ المواقف المسؤولة و الجريئة؟ و لدينا جواب واضح على هذا السؤال! 11)نذكر المنتقدين ان هذه المصادرة لصالح اهل المغار واننا كنا وما زلنا على رأس المتصدين لعمليات المصادرة لصالح بناء المناطر والمستوطنات ومشاريع التهويد بينما يصمت غيرنامن المنتقدين اليوم صمت أهل القبور! باحترام جابر عساقلة19/05/2011 - 11:19:15 pm
55.אסדכל התגובות פה מלבד התגובה של מר גאבר עסאקלה הן של אותו אדם
אלעב גירהא ....
20/05/2011 - 03:13:12 am
56.אחדזו מועצה שפשטה את הרגל ולא יודעת מה לעשות לכן היו"ר הזמין שוית חדאיה עשאן ילאהו לנאס ויחדולו הון
האי תגובות סתם חדאדי מר פריד אל תשלה את עצמך
אתה כשלון גדול
20/05/2011 - 03:15:37 am
57.החלטה אמיצה או מטומטמתלכל התומכים של פריד ולכל המגיבים כאילו שהוא עושה נפלאות תפסיקו כבר עם הסיסמאות המטופשות שלכם אני בטוח שאף אדמה של אחד מכם לא נכללת בתוכנית נראה אותכם מגיבים כך אם אדמותיכם היו נכללות בתוכנית תפסיקו כבר פריד כישלון ואסון גדולללל למגאר ולתושביה והוא סכנה ללבלד כך זה שבנאדם רק לפני 5 שנים חזר בכלל לכפר מה איכפת לובטוח לא מעניין תושביה.כלס נמאסתם עם השטויות שלכם.לכל מגארי אסיל תתעוררו אדמותינו בסכנה בבקשה תתעוררווווווו.20/05/2011 - 12:39:31 am
58.نفورالى الاخ جابر طبعا هذا الكلام المفيد ولكن قد لا يعجب البعض .الرئيس(تاريخه معروف للقاصي والداني) يخطط لبناء البلد والذي احضر الخبر يخطط لبناء جيبته بالركوب والامتطاء على السراب...............20/05/2011 - 03:19:41 am
59.למר ג'אבר עסאקלהבניגוד לעמדת אלג'בהא שהיא תמיד תמיד התנגדה להפקעת אדמות אני מתפלא עליך שדווקא אתה מצביע בעד הפקעת אדמות אני רוצה לשאול אותך ותענה בכנות מאז שנכנסת למועצה מה עשית לטובת מגאר ואתה שוב מוכיח שאתה טוב בסיסמאות וכישלון במעשים מה יגידו חבריך במפלגת אלג'בהה הארצית שאתה מפקיע אדמות תתעורר אתה מבזה את המפלגה בושה20/05/2011 - 12:57:06 am
60.סטודנטקל אלאחתראם ג'אבר עסאק'לה .. אללה יקת'ר מן אמת'אלק!20/05/2011 - 01:09:41 am
61.طير الوروار ל 59 - אני מבקש הבנת הנקרא של המנשר ושל תגובת ג'אבר .
כביש זה = מגאר ולא = כלנית , טפחות וכו...

בבקשה ממך

הבנת הנקרא = فهم المقروء

لو سمخت
20/05/2011 - 07:51:24 am
62.אתר לא נכוןל 51 אתה בטוח ? תן כתובת נכונה יא MUGHAR20/05/2011 - 04:04:25 am
63.א.ס.רההסבר ברור כמו השמש. שאלוהים יעזור לך ויעזור לפריד על זה שאתם מסוגלים לעבוד במועצה עם אנשים שרמת הבורות שלהם עולה על כל דמיון. הכי חשוב, לא להתייאש , העשייה שלכם במועצה מבורכת , תמשיכו כך. כל הכבוד.20/05/2011 - 07:47:37 am
64.מנהיג אמיץ " מש זעאמה מפשקה"אבו קאסם, אתה מוכיח שוב שאתה מנהיג אמיתי שרוצה בטובת הכפר , ותושבי הכפר, ואינך מחפש אינטרסים אישיים. חלק מהמגיבים אינם בכלל מבינים מה זאת הפקעה, ומה זאת תכנית איחוד וחלוקה, והם לא מבינים שהיום לא מאשרים שום תכנית בנייה ללא מתן שטח ציבורי.ודווקא בעלי האדמות צריכים להיות מרוצים ממהלך זה. פריד, אל תתייחס לכל הקנאים , שפעם אחר פעם מוכיחים שהם מחפשים " זעאמה מפשקה" . כל הכבוד.20/05/2011 - 07:54:54 am
65.אפשר לקנות אדמה בג'נין במחיר סביראני מבקש למי שיש לו קשרים עם מר זיאד שיודיע לו כי היום מוכרים אדמות בג'נין במחיר סביר מאד, אולי יקנה לנו קצת אדמה בשביל לפתוח את הכביש העוקף שהוא הבטיח לנו במערכת הבחירות האחרונה. איזה ביזיון.20/05/2011 - 07:57:00 am
66.سليمانلجابر عساقلة يوم الارض بتروح لسخنين بتضاهرو عشان الارض الي صادروها وليوم عمال تصادر ارض لمغار بس قلي كيف20/05/2011 - 02:26:17 pm
67.אסדמציע לראש המועצה שיעסיק אצלו את המשורר העממי מוסא אלחאפז שיגיב לטובתו כל פעם שעושים לו פדיחה באנטרנט . מוסא חדא שאטר ולאזם יגיבו עשאן יסאעדו20/05/2011 - 04:38:27 pm
68.סאחב ארדאני מוכן להקריב את עצמי אם יגעו במטר אחד מהאדמה שיש לנו שם
נחיה ונראה אותך יא ראיס ויא גאבר ויא אלמגלס
20/05/2011 - 05:21:32 pm
69.סאחב ארדאנא חטית מוחאמי אסמו M16 שאטר קתייררררר ומגרב מניח . בס הוא בדאפע ען ארדי20/05/2011 - 04:41:59 pm
70.???ל 65 באיכההההההההה20/05/2011 - 04:49:55 pm
71.תושב מרריש פדגם שאומר ..אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה ...המבין יבין20/05/2011 - 04:56:47 pm
72.الزيريا باطل .......يا روح ما بعدك روح..بلا خرايط بلا بطيخ ......20/05/2011 - 09:02:23 pm
73.ابن البلدانا مش فاهم على شو كل هاي الضجة ؟اصلاً الشازع مش رايح ينفتح لأنه اصحاب الأرض مش رايحين يوافقو يوخذو منهم شبر واحد والرئيس مش رايح يفتح على حاله جبهة خاسرة قبل الانتخابات القادمة وخصوصاً في الحارة الغربية ......20/05/2011 - 07:36:30 pm
74.صاحب قطعه ارض قريبه من هناكاقول بصراحه الى كل المعارضين لهذه الخطوه الجريءه للمجلس المحلي ورئيسه فريد غانم انكم مخطئون فكيف تردون ان تصلوا الى ارضكم بدون شارع ثم ان شارع كهذا لا يخدم فقط حارهمعينه وانمايخدكم انتم ايضا ويخدم كل سكان القريه وفي الختام ارجو ان تفكروا جيدا فيما ورد من حديث وشكرا20/05/2011 - 11:04:27 pm
75.מגאריהחלטה זו באה נגד בעלי האדמות ולא לטובת הכלל,לפני שתחליטו בענין הכביש העוקף תדאגו לדברים יותר חשובים כמו:1.הזוגות הצירים שאין להם מקום מגורים ותדאגו להוזלת מחירי החלקות כדי לאפשר לזוגות להתחתן ולגור.
2.למה לא דאגתם לכבישים בתוך הכפר לפני שתחליטו החלטת ההפקעה.
3.למה לא דואגים לצעירים ולצעירות מקומות עבודה בכפר ומאפשרים לאחרים לכנס למקומות פרנסת צעירי הכפר.
4.למה לא דואגים להוזלת מחירי המים ותשתית הביוב בכפר .
5.הכבישים בכפר הם חד סטרי למה לא דואגים לעשות משהו לגבי עניין זה
אלה נושאים חשובים להביא לישיבות המועצה ולהחליט בהם ולא להעדיף הפקעות על זה .
21/05/2011 - 12:34:15 am
76.مصوط ضد فريد 50 صوط مضمونين بالك قديش بقدر اقنع اشخاص يصوطو ضد فريد65 54 راحت عليك حبيبي الانتخبات راحت عليك التصويط جاي بازن اللة راح تخسرو من صوطي20/05/2011 - 11:56:06 pm
77.سليمانلمغار بدها اسقاط العائليي21/05/2011 - 05:22:38 am
78.בלעוסחתא אליוםכונתמע זיאד,בעד האדא אתכביסבטלת.אכיראן פי פי שוע'ול סחיח.באנג'אח.21/05/2011 - 10:32:01 am
79.مش مهمبس فريد17/11/2013 - 08:46:58 pm

استفتاء سبيل

ماهو رأيك في تصميم موقع سبيل ألجديد؟
  • ممتاز
  • جيد
  • لا بأس به
  • متوسط
مجموع المصوتين : 2391
//echo 111; ?>