المغار : هل من حل لمشكلة الشارع - כביש הטבעת - المؤدي من المدرسة الابتدائية ب الى الحارة الغربية وينتهي شرقًا عند معهد الأشعة

موقع سبيل - تحقيق وتصوير : كمال ابراهيم,
تاريخ النشر 13/08/2012 - 11:51:23 am

لا شك أن سكان المغار على اختلاف انتماءاتهم  لا زالوا ينتظرون ساعة الفرج التي تتيح حلاً لضائقة السير والمواصلات المتفاقمة وأهمها المشاكل الناجمة عن ضيق الشارع المؤدي من المدرسة الابتدائية ب الى الحارة الغربية ويتجه شرقًا الى الحارة الشرقية لينتهي عند معهد الأشعة (רנטגן) ، هذا الشارع المسمى " כביש הטבעת ".
هذا الشارع يواجه ازدحامات مرورية كبيرة في عدة أماكن ضيقة على امتداد الشارع أهمها في ثلاثة مقاطع أو نقاط رئيسية وهي :
1 - مركز البلد بالقرب من (קופת חולים כללית) وعلى المفرق القريب من مبنى المجلس المحلي . ففي ساعات الصباح وفي المساء لا بل في معظم الاوقات يشهد هذا المقطع اكتظاظًا مروريًا يتعذر فيه على السيارات مواصلة طريقها وينتظر السائقون وقتًا طويلًا مسلـّمين أمرهم لله في انتظار ساعة الفرج لتتمكن السيارات تجاوز بعضها البعض بسبب وقوف طابور من السيارات على جانبي الشارع الأمر الذي يسد الطريق وتتعثر حركة السير في اتجاهين .
2 - المقطع في الحارة الغربية بجوار بيت المرحوم الشيخ أبو محمود عطا سعد حيث يشكل ضيق الشارع هناك مشكلة اخرى خاصة عندما تلتقي سيارتان في هذا المقطع باتجاهين معاكسين محاولة احداها تجاوز الأخرى فيتعذر ذلك.
3 - وتظل المشكلة الصعبة والأكبر والأهم الزاوية العويصة والأكثر تعقيدًا في هذا الشارع عند الزاوية القريبة من ملحمة السيد حسين شيني والمعروفة بزاوية المرحومة "الحاجة حورية" . هناك يتعذر مرور حافلات الركاب الكبيرة الا في حالات خاصة ، والأنكى من ذلك أنه في الآونة الأخيرة يلاحظ وقوف سيارات تابعة لأصحاب البيوت المجاورة عند الزاوية بالذات فتسبب هذه السيارات اقفال الشارع وعدم فتح المجال امام  السيارات لا المتجهة غربًا ولا المتجهة شرقًا من اكمال طريقها ، وكم بالأحرى عندما تصل الى هناك حافلة ركاب كبيرة أو سيارة شحن أو خلاطة باطون محملة قاصدة حي الحريق لتشييد بناء جديد في الحي.
كاميرا موقع سبيل تجولت على امتداد شارع כביש הטבעת ورصدت بالصور والفيديو جوانب من المشاكل والازدحام في المقاطع والنقاط المذكورة.
تـُرى هل سيأتي يوم تشهد فيه المغار حلاً لمشكلة هذا الشارع وازالة العقبات المذكورة ليتسنى لسكان المغار عامة مستقبلاً أفضل خالٍ من مشاكل السير والازدحام أو على الأقل تخفف وطأتها.
موقع سبيل يعلم أن إدارة المجلس الحالية برئيسها المحامي فريد غانم وضعت مشروعًا ومخططا لاصلاح هذا الشارع وحل المشاكل المذكورة لكن السؤال الذي يطرح نفسه هو : هل هذا المخطط او المشروع قابل للتنفيذ وهل سيحل المشكلة في المقاطع المذكورة أعلاه وفي عدة نقاط أخرى في هذا الشارع ؟ ومتى سيبدأ العمل في تنفيذ المشروع ؟
المستقبل والمستقبل فقط هو الذي سيعطينا الجواب.

لمُشاهَدة الفيديو اضغط على play :

تعليقك على الموضوع
هام جدا ادارة موقع سبيل تحتفظ لنفسها الحق لالغاء التعليق او حذف بعض الكلمات منه في حال كانت المشاركة غير اخلاقية ولا تتماشى مع شروط الاستعمال. نرجو منكم الحفاظ على مستوى مشاركة رفيع.
1.عليمالاخ الصحفي القدير كمال ابراهيم!اْتمنى من خلال هذا السرد الصحفي المنقول صورة وصوتا" وكلمة ان يفيق النيام ليروا حقيقة ما يحدث او خطورة ما سيحدث عندما تقع الواقعة.للاسف الشديد كان هناك مقال في السابق ومن خلاله ىسمعنا الوعودمن قبل المسؤولين والتي كالعادة لم تنفذ بعد.وللاسف مرة اخرى لا يمكن ان ينفذ شيء في قريتنا الا بعد ان يقع الحدث ونحسه على اجسادنا وعندها لا يفيد الندم ولا تفيد الوعود! شكرا" لك على هذة المقاله القيمة والمهنية بامتياز!13/08/2012 - 02:38:47 pm
2.البحتريקצר ולעניין: 1- הקטע הראשון (קופת חולים): קופת חולים כללית בונה בניינים שלמים שכוללים את כל השירותים הרפואיים ועם חניונים רחבים ומסודרים כמעט בכל האיזור ומעניין למה דווקא בכפר מג׳אר אין עדיין יוזמה כזאת ובמיוחד לאור הנתון שמצביע על כך שבמג׳אר יש לכללית יותר לקוחת אפילו ממה שיש לכללית בטבריה ובכל זאת שם יש את קופת חולים ״רקאתי״ עם הבניין הענק והחניה המסודרת ולנו במג׳אר נשארנו וכנראה נשאר עם אותה קופת חולים קטנה וישנה מהתקופה העות׳מאנית (عيادة ابو عصام)!!. 2- הקטע השני (מול המועצה המקומית): כל הכפר יודע שהלחץ שם נובע כתוצאה מהקופת חולים שהלקוחות שלה חונים בצידי הכביש ולכן הכביש נהיה צר וזה מה שגורם לעמס תנועה. 3- הקטע השלישי (מול הבית של שיח׳ עטא ז׳׳ל): שם צריך וויתורים מצד השכנים והגעה להסכם עם המועצה בפיצוי מסויים. 4- הקטע הרביעי (הבית של חורייה ז׳׳ל): כנ״ל בסעיף 3 שהשכנים יוותרו ושהמועצה תפצה וחשוב שהשכנים לא ינצלו את המצב ויגזימו בדרישות שלהם ושהדרישה תהיה מוצדקת ולא מוגזמת. לא לשכוח שכפר מג׳אר שייך לכל התושבים ומי שיכול לעזור בדבר מסויים כך הוא עוזר לכולם ואם כולם יחשבו כך אנחנו בדרך הנכונה.13/08/2012 - 12:51:10 pm
3.الزعيمالحل غير منوط بالمجلس لانه مشلول ولكن باهل البلد, يجب انزال الحرمان,على كل مواطن يمنع تطوير البلد. لا يعقل ان بلد تعد 22000 نسمه,مرتبطه بفلان وعلانوالانتخابات على الابواب وفهمكوا كفايه.....13/08/2012 - 12:55:49 pm
4.فاعل خيرالحل في يد المجلس المحلي ورئيسه!اذا لم يوافق اصحاب الشاْن الممانعون في فتح الشارع على رئيس المجلس حسم الامرعلى يد (צו הפקעה )اْمر مصادرة فوري اذا كان لديه نية ومسؤؤلية حقيقية.ما تبقى من مراوغة وزحلقة للامور لا يفيد.يقاس المسئول في اتخاذ القرار مهما كان صعبا".13/08/2012 - 01:27:59 pm
5.من الحاره الغربيةالمشكله انه رئساء المجلس كلهم لا يسكنون الحارة الغربية , عايشين في بحبوحة ,,, يعني ما بفوتوا ع الحارة الغربيه غير يوم ما بدهن يدفنوا حدا من الحارة ... يعني بس بفوتوا على أوقات الجنازات , لأنه ما في بالحارة الغربية قاعات أعراس .. الرئساء ما عم بقصروا مع أهل الحارة الغربية وعم بشتغلوا على راحتنا .. وراحة الإنسان معروف وين هههههههه وعم يحضروا الجنازات مش عم بقصروا13/08/2012 - 02:14:11 pm
6.חלה חלהחלה חלה עלה היק מגלס וראיס אלמגלס תושבי השכונה המערבית צרכים לקום ולהפגין מול המועצה ומול בית ראש המועצה עד שהבעיה תפתר ואם לא יפתרו את הבעיה לאורך כל הכביש כןלל חנית הרכבים בכביש תושבי השכונה המערבית צרכים לחרים את הבחירות הקרבות ובמיוחד ראש המועצה שכאילו מזוהה בן השכונה המערבית ורוב התושבים מצבעים עבורו זה בקשר לבעיה הזו .אני משוכנע שהוא לא מסוגל לפתור את הבעיה הזו .לכן עלכל תושבי מגאר לפעול להדחתו ולהחלפתו כמה שיותר מהר לטובת הכפר כולו .13/08/2012 - 04:16:18 pm
7.אמלקודם כל צריך הסכמה מאנשים שכנים לכביש הזה שיקחו מהם קצת אדמה אחרי זה אפשר לעבוד אבל לצערי אף אחד לא מוכן לתרום אפילו סנטימטר מהאדמה שלו אז איך אתם רוצים להתפתח ולהתקדם13/08/2012 - 03:48:52 pm
8.למה לפגועלמה לפגוע, השיח המנוח עטא סעד ובניו לא עומדים בדרך בצוע הכביש . הכביש צר במקומות רבים , נתחיל משכונת הנוצרים דרך סבוב סאלח כליל דרך זהרה ננסור, חכורת זיד בלעוס זאויית מגיד עזאם סאס וסאם עמראן חכורת נסיב סעד וזאוית אבו פריד ופריד גאנם . ליש רק אבו מחמוד עטא . אני מוחה בפני כולם ומבקש מאתר סביל לא לצנזר, בכדי לתקן עוול .13/08/2012 - 03:49:08 pm
9.שקולים זריםדי לעיוות האמת ולשקולים הזרים אבנאא אלמרחום עטא סעד בעד טובת הכפר יותר מאחרים, למה לא מזכירים חסן עלי גאנם , מגיד עזאם וסאם עמראן, אחמדמהנא גאנם, עאדל עותמאן, מחמוד סלים גאנם , גאנם גאנם , פריד גאנם הזימי גאנם ועוד רבים, למה משמיצים אנשים טובים של בני עטא סעד שהם הבעיה של השכונה , תתחילו מהתחלה ולמה באמצע , כולם יוצרים נעיה יותר גדולה13/08/2012 - 03:56:49 pm
10.عبد ..كل الاحترام الى الزميل كمال ابراهيم على طرح امور مهمة وحيويه وضرورية13/08/2012 - 04:11:39 pm
11.לאמללידעתך יש דבר כזה צו הפקעה .תבדוק לפני האתה מגיב13/08/2012 - 04:16:14 pm
12.תושב השכונה המערביתכל מה שכתבת נכון, ישר ולעניין... שירבו כמוך13/08/2012 - 04:41:38 pm
13.ממשפחת גאנםל-9
כל מי שהזכרת צריכים להסכים על וויתור כלשהו לטובת השכונה ולטובת הכפר בכלל...
13/08/2012 - 05:59:39 pm
14.משפטןדי לצביעות... מי שבא ומבקש ממר׳ חסן עלי ומבניו של המנוח שיח אבו מחמוד עטא שיוותרו על מטר מבלי להעז ולדרוש מבעל האוטובוס של אגד מול חסן עלי לא להחנות את האוטובוס שחונה שם בקביעות כבר שנים הוא בנאדם צבוע ...... כנ״ל מי שמרשה לבנאדם לבנות בית מול המספרה של מאהר אבו גנב לא ראוי ... מה יותר קל להזיז אוטובוס או לקחת אדמה של אנשים!!!! צבועים נמאסתם.13/08/2012 - 06:01:48 pm
15.אבו סרחאןהפתרון בשוט תעשו כמוני אני נכנס לשכונה מערבית לפי זמנים למשל ביום שבת אני לא נכנס אפילו אם אבא שלי נפטר ביום ראשון אפשר לכנס חופשי כי רוב העסקים בחופש משני עד חמישי לאכדאי לכנס בין השעות 7 עד9 ובין השעות 2 עד7 בערב ביום ששי לא כדאי לכנס בין השעות 12 עד 10 בלילה כמובן זאת המלצה למי שיכול מי שלא יכול אללה יעינו...13/08/2012 - 05:16:15 pm
16.בעד טובת הכפר הכלליתבעד מה שכתב המגיב מהתגובה מספר 2 והייתי מוסיף עוד הצעה והיא להפוך חלק מהכבישים שבתוך השכונות לחד סטריים ואז לא יהיה עומס משני הצדדים דבר שימנע עיקובים בקטעים הצרים.13/08/2012 - 05:35:25 pm
17.מגיב מספר - 2רואים שתפקידך להגן על ראש המועצה ולהסית את הדיון והפוקוס לדברים אחרים, תפסיקו כבר...13/08/2012 - 05:50:12 pm
18.פתרון נכוןנכון לתת פתרון אך לא כל הפתרון על חשבון בני עטא סעד, רק באזור שלהם מה עם אחמד גאנם, מה עם אבנא אלמרחום מחמוד גאנם , מה עם גאנם גאנם , ומה עם פריד גאנם, ומה עם הזימי גאנם . למה דווקא נתפסתם לבני עטא סעד,דווקא אלה שכאילו רוצים להרחיב את הכביש הם אלה שמאשמים אותנו כדי שהם לא יתנו לכביש, ולהם אומר אתם כלכך קטנים ולא ישרים . פתרון צודק הוא הפתרון הנכון . אתר סביל אתה ממשיך לקדם את עניני הכפר כל הכבוד13/08/2012 - 07:17:28 pm
19.בנאדם שקצת מכיר את ההיסטוריה של השכונה המערביתאדוני המשפטן צריך לחזור ל היסטוריה של השכונה כי יש אנשים בשכונה שנתנו את אדמתם לטובת פתיחת הכביש לשכונה מערבית בשנות ה 70,לדוגמה מהבית של יוסף טריף שבעבר גר שם עד הבית של סעיד יוסף עזאם.יש לציין שאדמה זו שייכת לאנשים בקטע זה עם מסמכי טאבו.הדבר העיקרוני הוא בניית הקירות והחומות והרחבת החצירים בניגוד להיתר הבנייה זו הם המכשולים המפריעים לתנועה בשכונה המערבית...13/08/2012 - 07:18:55 pm
20.מישהו שקצת יודעלכל המגיבים, כולם מדברים ומדברים שכן צריך לוותר ולוותר עד שזה מגיע אליהם. אני חושב שהנקודות שצויינו בכתבה הם באמת הנקודות הכי בעייתיות בכביש. בשביל להרחיב את הכביש,צריך שיהיה לאן ומאיפה. הרי אי אפשר להרחיבו ולעשות אספלט באוויר. המועצה נתקלת בסירוב לא קטן מהתושבים ששוכנים את הכביש,כך שאי אפשר להאשים את המועצה,האנשים שמסרבים להרחבת הכביש כי ייקחו להם מטר שטח אדמה,שאפילו הם עצמם באותו המטר אף פעם לא דרכו,לא מסכימים.ומי הם התושבים האלה?? תושבי השכונה המערבית,לא תושבי טבריה במקרה שנוסעים בכביש הזה. ויש מקומות שכן ניתן להרחיב ויש מקומות שלא,גם אם הם כן עושים את הכביש צר,אך אין אפילו את האפשרות להזיז את הכביש ס"מ אחד. בנוגע למגיב מספר 8 בשם " לא לפגוע " , כנראה שאתה לא נוסע בשכונה המערבית,כי ליד ביתו של עאדל עותמאן לדוגמה,הכביש מאוד רחב,וכנראה שאף פעם לא הסתכלת למטה מעבר לכביש,בשביל להבין שאין לאן להרחיב עוד את הכביש.ובנוגע לגאנם גאנם ופריד גאנם,הכביש שם ברוחב של 3 מטר (+) כך שהוא ממש לא צר,לעומת הנקודה המדוברת.בקשר לחנית האוטובוס אני מסכים איתך.אך בכללי,המקומות שהזכרת הם ממש לא הבעיה של הכביש. שורה תחתונה,יש כאן בעיה בכביש,אך היא דורשת ויתורים מחלק מהאנשים בשכונה,שהם וקרוביהם ושכניהם שנוסעים בכביש הזה.הם אלה שעליהם לוותר למען טובת הכלל.מבלי להגיד למה אני ולא הוא.כי קודם כל כל אחד עליו להתחיל בעצמו ולהיות דוגמה לאחר. אני אישית שמעתי על הפרוייקט מזמן ועקבתי אחריו,אך לצערי קרוב לשנתיים אם לא יותר,המועצה רק מנסה במשא ומתן לשכנע חלק מהשוכנים את הכביש לוותר מטר אחד רוחב לאורך 10 מטר מקסימום,אך " לא חייאת למן תונאדי " . ולבסוף אני מקווה מאוד שהפרוייקט אכן יצא לדרך ושלא יצוצו להם אנשים שאי " איכפת להם מטובת הכפר " ויצביעו נגד במליאה,והמבין יבין. בהצלחה לכולם.13/08/2012 - 07:20:08 pm
21.סגן ראש עירייההבעייה שהוצגה היא בעייה נפוצה אפילו בערים גדולות כמו תל אביב ובמיוחד במקומות העתיקים כמו השכונה המערבית אשר נבנתה בזמן שלא היה רכבים ואוטובוסים שחוסמים כל פינה קטנה ריקה .
פתרון הבעייה לא יכול להיות ע"י הפקעות כי אין מה להפקיע לפי הצילומים שראיתי .
פתרון הבעייה נמצא בידו של ראש מועצת מגאר הידוע בחוכמתו ובכוחו המאפשר לו הפעלת חוקי עזר עירוניים .
כאחד שיודע את פתרון הבעייה אני מתכבד להציע לכבוד ראש מועצת מגאר את הדברים הבאים:
1. יש להתיעץ עם מהנדסים ופקחים בתחום התנועה ולבדוק אפשרות העברת התנועה לדרכים חלופיות .
2.להעביר כמה ממשרדי המועצה המקומית למקומות שיש להם מקומות חנייה ומביניהם המשרדים אשר מקבלים הרבה קהל.
3.לסלול כבישים עוקפים שבהם יסעו תושבי הכפר מבלי להיכנס לכבישי הכפר הפנימיים .

4לשנות תכנון חלק מהכבישים הדבר שיביא לאפשרות החניית רכבים לרוחב ולא לאורך.
5.להטיל על קופת החולים פתרון בעיית החנייה כי היא הגורם הראשי בחסימת הכביש.
13/08/2012 - 09:26:03 pm
22.זיאדברכות על הכתבה המקצועית, תמונה אחת שווה אלף מלים. עוד סיקור עיתונאי מעולה מבית מדרשו של העיתונאי הוותיק מר כמאל אברהים. הכתבות שלך, כמו השירים שלך, יש בהן הרבה אקטואליה מקומית, אובייקטיביות ומתארות את המציאות שלנו נאמנה. הכתבה הזאת מדברת בשביל כולם, כולי תקוה שכל האחראים על המצב העגום בכבישי הכפר יעשו מעט יותר לטובת חיים יותר קלים ויפסיקו לחפש תירוצים ואשמים. מגיע לנו כמו לאחרים. תודה רבה על הכתבה, נחכה לעוד ממך.13/08/2012 - 09:05:47 pm
23.זיאדברכות על הכתבה המקצועית, תמונה אחת שווה אלף מלים. עוד סיקור עיתונאי מעולה מבית מדרשו של העיתונאי הוותיק מר כמאל אברהים. הכתבות שלך, כמו השירים שלך, יש בהן הרבה אקטואליה מקומית, אובייקטיביות ומתארות את המציאות שלנו נאמנה. הכתבה הזאת מדברת בשביל כולם, כולי תקוה שכל האחראים על המצב העגום בכבישי הכפר יעשו מעט יותר לטובת חיים יותר קלים ויפסיקו לחפש תירוצים ואשמים. מגיע לנו כמו לאחרים. תודה רבה על הכתבה, נחכה לעוד ממך.13/08/2012 - 09:13:41 pm
24.ابن البلدمن معرفتي ،بأولاد الشيخ المرحوم ابو محمود عطا لم ولن يكونو عاءق في تطوير البلد وخاصة توسيع الشارع.احب ان أعلمكم ان الشارع المجاور لبيت المرحوم أغلبة من ارض المرحوم . ثانيا،ان كان هدف الساعين بالمشروع نزيها وبهمهم مصلحة البلد وتوسيع الشارع الأصول يبدو من اول البلد ويؤخذون من الجميع بدون اي محسوبية .لكن للأسف القصة غير هيك. ثالثا وأخيرا ،هناك ما يسمى اثار وحفظ الفلكلور القديم،هاي ميزات البلد القديمة ،ليش ما نكرس تطوير البلد في الحارات الجديدة ،لو تعرفو شو بعملو في القدس مثلا لو بفكرو بس يمسو بالبنا القديم بقادو الدنيا وبقيموها اتمنى من الاستاذ كمال واكن له التقدير في ان يظهر الخبر من جميع أركانه دون اي تأثير سياسي ولا اشك في انه يفعل هذا13/08/2012 - 11:03:24 pm
25.למספר 20אתה נשמע יודיע ולא קצת יודיע, למה הצביעות למה עיוות האמת הרי אתה יודיע שבני אלמרחום עטא סעד הם אנשים ישרים ורודפי צדק למה כל העליהום שאתה עושה , אולי תתחיל מהבית , למה אתה חושב שהכביש ליד ביתו של גאנם גאנם ופריד גאנם לא צריך הרחבה ואין מאיפה להרחיב, הרי כולנו יודעים שכן צריך , אז בו נתחיל משם תהיו ראשוני המוותרים ואל תבוא בטענות לאחרים, הרי מכירים אותך כלא ישר וסתם משמיץ , מי שביתו מזכוכית שלא יזרוק אבנים על ביתם של אחרים . אתה סתם מסית נגד אנשים ישרים תתבייש לך13/08/2012 - 11:36:33 pm
26.משפטןידידי ההיסטוריון !! לידיעתך טאבו על אדמה זה לא היתר בנייה. אני יכול לספור לך לפחות 12 אוטובוסים שחלקם בשכונה המערבית שבעליהם השתלטו על חצי כביש באופן קבוע. רק אתמול עברתי בכביש ג׳משה וספרתי 7 משאיות שהתנחלו על מדרכות שנועדו לציבור. שלא לדבר על המפגע הבטחותי שהם יוצרים ולידיעתך המועצה בשתיקתה שותפה ליצירת המפגע. כבישים צרים יש בירכא ובג׳וליס ושם דווקא מסתדרים יפה בלי כוחנות ואיומים. אין הרבה מה להרחיב גם אם תרחיב 90 אחוז מהכביש בשכונה מערבית ה-10 אחוזים שיישארו יחסמו לך את כל הכביש. במקום להסית ולזרוע שנאה בין שכנים של עשרות שנים היה עדיף לנסות פתרונות יצירתיים- כמו לסלול כבישים חלופיים, לעשות תכנון מחדש של הכביש כמו תנועה בכיוון אחד ודוחות למי שנועל את שער חצרו ומחנה את רכבו על הכביש. תתאמצו תמצאו פתרונות. ולאתר סביל יישר כח!14/08/2012 - 12:12:37 am
27.למספר 20אתה הרי טוען לכתר בתקצוב ובצוע הכביש הזה אך אתה בעצמך מעצים את הבעיה של אבנאא אלמרחום עטא סעד, ומבטל את הטענה כלפי הרחבת הכביש על יד גאנם גאנם ןפריד גאנם, יש לי הצעה בשבילך תתחיל אתה נראה אותך . ענינית טענותיך בזויות ושקריות, האמינות שלך מפוקםקת בוא נמדוד רוחב כביש על יד גאנם ופריד גאנם ונמדוד על יד בני עטא סעד, ונראה כמה אתה מגמתי וזורה חול בעיני הציבור , אנשים כמוך לא אמינים אינם ראויים לעסוק בעניני ציבור , הרי כולם יודעים כמה אתה נמוך נמוך הלכתה, ואיזה מסע השמצות הובלתה כלפי אבנא אלמרחום אבו מחמוד עטא המכובדים יותר ממך בטוח14/08/2012 - 12:34:07 am
28..........ولاوووووووووو العنصريه بس يكون المقال او (الاشي المكتوب) عن البلد الكل بصير بدو يحكي ويتفلسف ويعلق على رئيس المجلس ... عيب والله عيب..14/08/2012 - 12:36:18 am
29.למשפטן מגיב מספר 26אחי אם אתה באמת משפטן אז תעסוק בתחום המשפט... כי נראה לי שאתה יותר עוסק בתחום התגובות, אז יש לי עיצה בשבילך, תוותר גם על תחום התגובות כי אתה רק עושה נזק למי שאתה מנסה להגן עליו...14/08/2012 - 12:42:17 am
30.שלום!! - סגן ראש עיריית .........שלום לכולם, התבקשתי ע"י חברי ראש העירייה שהגיב קודם לכן להביע את עמדתי ולהמליץ לכם תשובי מרר על כמה המלצות,
ראשית, תפסיקו במידי לעסוק בזותות, כלומר אל לכם לעסוק בעניינים פחות משמעותיים תעסקו בפרויקטים גדולים ויותר חשובים.
שנית, אל תהרסו את העתיקות.
שלישית, אל תשמיצו את שמם לרעה של מבוגריכם וביחוד כאלה שאינם בחיים.
רביעית, תתחילו לחשוב מודרני ולא חמולתי.
חמישית, תתאגדו ותתלכדו ורק כך תובילו עתידכם בבטחה.
ששית, אלסלאם עליקום ורמותו אלאאה וברקאתו...
תודה, אנא לפרסם, וכל הכבוד לכתב על היוזמה וההתעסקות החברתית הכה-חשובה.
14/08/2012 - 04:17:02 am
31.למשפטן ב26יפה יפה ואף יפה מאוד, ואיך היית מגיב למספר 20, זהו האיש המעוות את האמת ויוצר מריבות ותוקף אנשים מכובדים, מגן על מיוחסים ומשמיץ ישרים14/08/2012 - 01:26:52 am
32.למשפטןכל הכבוד על המילים ועל הכנות. הלוואי שכל האנשים חושבים כמוך. די לצביעות ותתחילו לדבר בכנות ובחוכמה.14/08/2012 - 10:46:09 am
33.כולכם תכנסו...בעיה העיקרית בכפר מגאר היא תושבי הכפר ואני מאחורי מה שאני אומר.... האנשים במגאר כל כך קשים ולא רוצים בטובת הכפר בכלום.. ומצידם שהכפר יישרף... כולנו זוכרים כשעשו כבישים חד סיטריים כאשר לא הייתה ברירה כי יש מקומות שאי אפשר להרחיב.. ומה עשו תושבי מגאר!!!! נסעו באין כניסה ואפילו עקרו את השלטים.. זוכרים גם שהיו דוחות חנייה!!! ההתנהגות הייתה כנ״ל... בקשר לקופת חולים כללית כולנו יודעים שהבעיה באנשים, כי אין אפילו אחד ממנויי הקופה מתלונן על זה שאין חנייה.. והאנשים המשכירים את הבית מקבלים כסף על זה שהם מספקים חנייה... 3... מי מתושבי מגאר דואג לחנייה לאוטו שלו בשביל לא לחנות בצד הכבישים הצרים !!!! כל האנשים חוסמים את הכבישים, ואת זה אנו רואים בכל הכפר וחוץ מהמשאיות שמחנות בכבישים הצרים.... ואת הבעיה הזאת רואים בכניסה לבית הספר מקיף בראס אלכאביה... וכולכם יודעים מי הם המפריעים הקבועים!!!! 4... לכל אלה שמנסים לדבר על ראש המועצה, אני רוצה אותכם להגיד את שמותיכם ואז הכפר כולו יידע שאתם מאלה שמפריעים בכבישים האלה ומתנגדים לכל מהלך לטובת הכפר המעפן הזה.... והבעיה של מגאר לא רק בכבישים אלא בכל תחום שתבחרו והאשמים הם התושבים , التلم الاعوج من الثور الكبير ... والقصد هو انو المعقولية تبع الاختيارية انتقلت للشباب وما حدا بدو يتنازل عن شبر من اجل مصلحة البلد14/08/2012 - 03:52:31 pm
34.33 שאתה תכנס .....קודם כל מתנצל מהקוראים על השפה הלא יפה שהייתי צריך לנקוט כתגובה ל-33 שפנה לכל אנשי הכפר ובשיא החוצפה אומר לנו כולכם כנסו ......., פשוט לא ייאמן!!!!!!!, אנשי פריד ראש המועצה אתם מאבדים את השפיות!!!, אגב אתם עושים לו נזק תדמיתי בלתי הפיך, אבל אתם יודעים מה כנראה שמגיע לו כי ככה הוא וכאלה הם אתם תומכיו, 33 איך אתה מעז להאשים את כולם ולהגיד שרק פריד צודק!!!, פשוט שערוריה, "מא חדא אחסן מן חדא יאבא", תתחבר לקרקע מהר ודבר יפה לאנשים ועל אנשים, ותאמין לי מיותר להגיב לך כי כולם יודעים שרוב הבעיות הם תוצאה ישירה של חוסר אכפתיות, רצינות, השקעה, נתינה של ראש המועצה. חברי כמאל האיש הכי מקצועי אשר מראה לנו באמת את הצדק ואת המצב הקיים היום, אנא פרסם את תגובתי ללא תנזורה, מפני שמגיע לבני הכפר שמישהו יגן עליהם מפני 33 המקורב לפריד שתוקף אותם ללא ההססנות ובשיא החוצפה!!!!!!14/08/2012 - 06:09:51 pm
35.מישהו שקצת יודעמה שאני הזכרתי בתגובתי הצגתי עובדות.אפילו הכתבה התייחסה בדיוק לקטע הזה המדובר כקטע צר.אני לא תקפתי ולא פגעתי באף אחד,אך מה לעשות,יש משפט האומר " האמת תמיד כואבת".אני עובר כל שבוע מלא פעמים בכביש הזה כתושב השכונה.ואין לי בעיה למדוד איתך את הכביש במקומות שהזכרת ולהראות לך שהכביש אכן צר יותר בקטע המדובר,אני גם ממש לא התייחסתי לבני אבו מחמוד עטא ז"ל. לצערי הרב אתה זה שמנסה לעוות את האמת ולעורר מהומה מכלום (בס בעידי ען דק'נק). אבל אולי אתה בעצמך תעשה קצת שיעורי בית,ותבדוק למה ביצוע הפרויקט מתעכב,ואז תגיב לי.14/08/2012 - 07:07:52 pm
36.ל 35הרחבת הכביש מתעקבת כי אין תוכנית, ואם יש תוכנית אז היא לא צודקת מי אמר ש 3 מטר עליד בית גאנם ופריד גאנם מספקים כאשר אפשר להרחיב דווקא כאן עוד 2 מטר אז למה לא לעשות כאן ודווקא עליד בית אלמרחום עטא סעד יש יותר מ 3 מטר אני מדדתי דווקא כאן צריך להרחיב ואם לא אז ההרחבה לא מבצעת בגללינו, צריך לשים תוכנית שתקח מכולם ואיפה שרק אפשר, כמה שמרחיבים יותר עוד יותר טוב. כאשר תהיה תוכנית ברורה ומסודרת רק אנשים כמוך לא יסכימו לתת כי אתה רוצה שרק אחרים יתנו ואתם לא, !!!15/08/2012 - 02:24:39 am
37.ابن البلدמר כמאל אני רואה שתגובות האנשים עברו לשלב של הטלת אשמות אחד על השני,לכן כצעד אחראי אני ממלץ לך להוריד את הכתובה היות והנושא עלול להגיע לממדים שנצטער עליהם .אני מכיר אותך כאדם אחראי חשוב לך האנטרס הציבורי ויחסי גומלין טובים בין בני הכפר לכן אנא הורד את הנושא והשאר את הוויכויח ופתרון הסוגיה בחדרי חדרים 15/08/2012 - 01:09:56 am
38.رد على ابن البلد . تعليق رقم 37شكرا لابن البلد على اهتمامه وحرصه وتخوفه من أن التعليقات بدأت تنتقل الى مرحلة الاتهامات المتبادلة الأمر الذي لا يحبذه لا صاحب التعليق ولا صاحب الموقع ولا كل شخص تهمه المصلحة العامة والعلاقات الحسنة بين كل المواطنين أبناء قريتنا الأعزاء جميعا . لذا من هنا فان موقع سبيل يناشد كافة المعقبين التوقف والكف عن توجيه الاتهامات الشخصية والموقع سيمتنع من هذه اللحظة عن نشرأي تعليق من هذا النوع وسيحذفه كليا وعذرا من ابن البلد لعدم استجابتنا له بحذف التقرير كليا لأننا لا نرى ضرورة في ذلك لأهمية ما ورد فيه من صورة حقيقية لواقع لا نحبذه ولا نريده لكنه يظل جزءا من حياتنا وعلاقاتنا الاجتماعية في المغار التي كنا نأمل أن تكون وأن تسير نحو الأفضل .15/08/2012 - 02:21:09 am
39.נמאס אדון פרידשלום לכולם ... ראש המועצה המכובד סלח לי להעיר לך שיש תוכנית שנקרת עוקף מגאר שזה כביש שמשרת תושבי שכונה מערבית שזה מתחיל מכביש ראשי ליד תחנת דלק זיד ומסתיים בשכונת אלחריק ... עשיתם הפקעה באדמות ויש לכם תקציב אז למה לא מתחלים ??? זה הוא הפתרון אדון פריד תתחיל לעבוד כבר ......ולכל אלה שחונים את האוטבוסים בכביש אנא אל תעשו זאת . ...15/08/2012 - 02:59:56 am
40.תושב השכונה המערבית (אלחריק')זה שרוב המגיבים כתבו את האמת שכואבת לך והציעו רעיונות לטיפול בבעיה ובלי לפגוע באף אחד זה לא אומר שהם תומכיו של ראש המועצה אלא שזה אומר שהבעיה בחלק מהתושבים "שכמוך" ולא בראש המועצה שעושה את עבודתו על הצד הטוב ביותר. "מה לעשות כנראה שיש תושבים שמה שלא יעשה ראש המועצה הם ימשיכו להשמיץ אותו ולערפל את המציאות בגלל מניעים אישיים ובעיקר פוליטיים. כנראה שהזכרון שלך קצר ורציתי להזכיר לך איך היה המצב בכפר לפני כמה שנים ואיך המצב היום בדרך הנכונה ומשתפר מיום ליום. אגב, תוך כמה חודשים מתחילים לעבוד על הקטע הזה שמתחיל מהצומת שליד בית ספר יסודי ב' ומסתיים בצומת שליד מכון הרנטגן. ותוסיף לכך את כל הקטעים שתוקנו, שופצו או נעשו מחדש בכל רחבי הכפר. נראה לי שדווקא אתה זה שמנסה לתקוף את פריד גאנם לחינם ומנגד רוב המגיבים אומרים את האמת שכואבת לך בלי שום קשר אם הם תומכים או לא תומכים בפריד... כפר מג'אר לא יהיה כפר הוורדים בין יום ולילה אך אין ספק שמאז עלייתו של פריד אנחנו בדרך הנכונה ולא לשכוח את המצב הגרוע שהיה למועצה לפני עלייתו של פריד וכי הגרעון הענק שהיה למועצה הוא זה שמונע ביצוע של הרבה פרוייקטים כי מרבית הכסף הולך על חיסול חובות וגרעונות "מהעבר" ורק חלק קטן הולך לפרוייקטים ולמרות זאת אנחנו רואים עשיה בשטח... לעניינינו: חבל שכל פעם מתפרסמת כתבה מכובדת שמשקפת את המציאות הקיימת בכפר ובכל פעם חלק מהתושבים עסוקים רק בלרדת אחד על השני ולרוב בגלל מניעים אישיים או פוליטיים. המגיב מספר (2) כתב דברים נכונים והציע פתרונות ששווה לקחת אותם בשיא הרצינות ובמיוחד ההצעה בלבנות קופת חולים במקום אחר עם חניה מסודרת. הייתי מוסיף להצעות שלו שאפשר להפוך חלק מהכבישים בכפר לחד סטריים ואז לא יהיה עומס משני הצדדים דבר שיגרום לתנועה לזרום בקלות...15/08/2012 - 03:02:20 am
41.למספר 34למה אתה מתעצבן!!! כי האמת תמיד קשה... זו האמת שהבעיה היא התושבים... ואני לא חוזר בי... כל התושבים.. נוצרים מוסלמים ודרוזים.. מלומדים ולא מלומדים ,. נשים וגברים.... זוהי המציאות בכפרנו וצריך לשנות אותה אנו הצעירים ולא להמשיך בטעויות של המבוגרים... ומה זה קשור אם אני תומך בפריד או לא,, זה לא העניין ואל תהפוך את הדיון לפוליטי.. כנראה שזה מה שמעניין אותך ... אותי מעניין לשנות את הכפר לטובה ולא משנה מי ראש המועצה... אז תתחיל לקרוא ולהבין מה הכוונה ולא תעוות אותה... שיהיה יום מקסים לכולם..15/08/2012 - 08:39:28 am
42.דודוולקו מנשאן אללהה ר2י למגלס מש עמבסוי אשי פלבללדד אנא בסתחי אקול אני מן למגאר בשרף רבקוווו אנא אסקן פי הדיק אלמנטקה במות בטוק ענגד יעני נאס וסלת ללקמר..ושורע למגאר מש שורע שאיפין קיף אחנא תחת אלספרררר....... אטלעו מן פלמקקווווו15/08/2012 - 11:27:52 am
43.בוקר טוב לכולםלכל המגבים ותומכי פריד במיוחד המצב בכפר על הפנים בכל התחומים .אתם מנסים בכל הדרכים לגוננן על פריד ולא משנה אם הוא צודק או לא צודק .אם הוא צודק לטענתכם שיקום ויסביר את את הדעות שלו בכל הנושאים שמעלה אתר סביל בכל הכתבות המברכות שלו לטובת הכפר .ומה לעשות כך היא המצאות תמיד מאשמים את הראש כי הוא האחראי וזה הבחירה שלו הוא רצה להיות ראש מועצה .בטח התושב הבשוט לא אשם .לצערנו ראש המועצה לא מסוגל לקחת שום החלטה משמעותית כי הוא חושב על הקדינציה הבאה ולא מעניין אותו קדום הכפר .אדון כמאל אנו פונים אליך שתפנה לראש המועצה שיגיב כאן באתר שלך המכובד על כל הטענות של המגבים נגדו .ואך הוא פותר את הבעיה הזו.כולנו תקווה שתפרסם את הכתבה הזו במלואה......צעירי מגאר .......15/08/2012 - 11:29:40 am
44.למס 43אתה יודע טוב שפריד עשה הרבה... ואתה יודע באיזה מצב הייתה המועצה ובאיזה מצב היא עכשיו.. אבל הכפר הזה על כל תושביו לא מגיע לו אחד כמו פריד.. אתם מגיע לכם אחד כמו בשאר אלאסד.... גועל נפש הכפר הזה...... .. שיש בו כמוך ... עוד יבוא יום ותתגעגעו לפריד ... 15/08/2012 - 05:47:56 pm
45.אמיתילצערי הכפר ישאר במצב הזה כי רוב האנשים צבועים .הם ידברו יפה כל עוד הדבר לא נוגע להם .ולצערי טרם קם ראש מועצה שיוכל להזיז דברים .15/08/2012 - 08:43:55 pm
46.מגאריה- תגובה למס 33שלום לכולם, רציתי רק להבהיר לאדון המגיב מס 33 כי משכירי הבית של קופת חולים כללית לא מקבלים כסף עבור הספקת חנייה לקופת החולים כפי שציינת, קודם תברר ואחר כך תדבר עדיף לך שלא להאשים אנשים ולחשוד בהם.15/08/2012 - 08:45:40 pm
47.אנימדי יום ויום האתר הזה הופך להיות יותר יעיל ומעניין!!תמשיכו ככה16/08/2012 - 11:04:26 am
48.מתעניין לדעת לאן עוד ניתן להגיע במחשבותנו ובדעתנומגאר כפר גדול ,לא מסודר כלל , מורכב מאוכלוסיה מגוונת ,שמלבד לעצמה היא אינה דואגת , אף אחד מכל האנשים שעבדו במגאר (בכותלי בניין המועצה המקומית )יו"רים ,מנהלי מחלקות , עובדים רגילים וזוטרים לא ספקו את המצופה מהם ואף לא ספקו את הסחורה ,מלבד האחראי על הוצאת הדווחות הכספיים ותלושי השכר המנופחים היחידי ומחלקת הגבייה מלבדם אף אחד לא עובד ............היה ראש מועצה שעבד ,עבודתו הייתה בעיקר לשמר את אדמות מגאר לתושביה ז"ל אבו פריד אללה ירחמו וכהובס בבחירות ב94 עשו בדיקות ממשרד הפנים בתוך המועצה על מנת למצוא זיופים , מעילות , וברוך השם הוא היה נקי ,בכבוד הלך הביתה ובלי בושות ,,,לאחר מכן ......... אין דין ואין דיין ...מדברים על אהבת מגאר ,איזה אהבה ובאיזה זכות הם מדברים ,,,המועצות המקומיות במגאר לדורותיהם עשו ממגאר מדבר וזהו.. קופות חולים באים לטפל בחולים ,, מי שאינו מרוצה שיצביע ברגליים ויגש לדואר לעבור קופה ויבחר בקופה אחרת טובה יותר , ואם זה לא יהיה טוב יעבור עוד קופה ועוד קופה ...כללית אינה סוף עידן הרפואה במגאר,,, למה חושבים כך אנשים , לדעתי מחוסר ידיעה מגאר בשכונה מערבית חייבים למצוא מוצא דרכה לכוון כרמיאל ולא להמשיך להתמקד בפינות הרחוב פה ושם מספיק ....מי שהכוון שלו מערבה שיצא מהמערבית לכרמיאל לצפת ועוד...16/08/2012 - 02:01:06 pm
49.פריד גדול , כפר קטןכל מלה נוספת מיותרת16/08/2012 - 03:44:27 pm
50.מתעניין לדעת לאן עוד ניתן להגיע במחשבותנו ובדעתנואף אחד אינו גדול לא הנוכחי ולא שיבואו אחריו ולא אלה שכבר היו ,האחריות גדולה והמשימות גדולות אף יותר ,דפוסי ההתנהגות הקיימים במגאר והמדיניות הכושלת של אך להתעסק עם הבעיות תמיד היו גובלים בפלילים ואינם חוקיים...העובד אינו מבוקר ולא חשוב במה הוא עוסק הקטן כגדול ,,,רחובות מגאר מלאים בעשבייה שאינה מטופלת וצריך לנקות ולהוריד את העשבים מצידי הכבישים וכל הכבישים הראשיים והשכונתיים ללא הבדל , צריך לטאטא את הכבישים ולשטוף אותם כי הבריאות של התושבים חשובה מאוד לכולנו ,,מקודם היו נשים ומשפחות ששטפו ונקו את הרחובות שעוברים מול בתיהם אך כשהמים התייקרו זה הופסק ,,אנחנו אמורים להיות ערים וערניים למה שקורה סביבנו ,,תבקרו בכפרים הסמוכים למה הניקיון יותר טוב אצלהם ,האם אנחנו הפסקנו לקנות באחרים , היכן התחרות שלנו מול מועצות מהליגה שלנו ובאותו גודל , היכן החוסן שלנו , לי אישית כבר לא מעניין אותי מי ישב בראש המועצה , אינני מוכן לפרגן לאיש כי כולם מתברר אותו הדבר ,,,מספיק ודאי לטפשות שלנו , אינני מבין אך האנשים קוראים את הסביבה שלהם, היכן עתיד הילדים שלנו , פתוח הכפר חשוב , מילגות לסטודנטים חשוב , תמיכה בשכבות החלשות חשוב, ללחם במפגע הסמים והאלכוהול חשוב, ליווי התלמידים המצטיינים חשוב , תמיכה בחיילים המשוחררים חשוב,, יש הרבה מה לעשות בכפר מגאר ...אך כנראה כל הזמן שאנחנו תומכים באלה ובאחרים ולא בודקים את עצמינו דבר לא ישתנה ...אל תוותרו על זכותנו לדרוש ולבקש ולבקר את האחר כי בלי זה אנחנו הולכים לאבד את עצמינו לדעת ... בכבוד רב...מתעניין ....17/08/2012 - 11:52:29 am
51.רושדי כאמל דגש... 33 כנס בבקשהמר כמאל אברהים אתה צודק בכל מילה יש בעיה בכביש הזה ואף אחד לא יכול להתעלם מזה, אבל לצערי שכחת עוד הרבה מקומות שאין בהם חניה ויש פקקים בכל זמן שאנחנו עוברים ואני לא אגיד איפה המקומות האלה כי רוב הציבור יודע על מה אני מדבר וזה מיותר. אני חושב שהפתרון לבעייה הזו צריך שהכבישים האלה יעברו לחד סטרי. מספר 33 אני גר בבניין של קופת חולים ורציתי להבהיר לך שאנחנו לא מקבלים כסף על חניה איך שטענת וזה לא יפה מצדך שאתה זורק את האשמה ואתה לא בטוח מזה.אם אתה רוצה תבוא אלי בכיף אני יראה לך מסמכים שאנחנו לא מקבלים כסף על חניה איך שטענת . וחוץ מזה אם שמת לב אנחנו עשינו שתי מקומות חניה אחת מהם בכביש בחוץ והשניה בפנים שתכנס לקופת חולים אתה תראה את זה ועשינו את זה על חשבונינוהאישי ולא על חשבון קופת חולים... ואם אתה עדיין מתעקש אז זה מה שיש, ותתמודד עם הבעיה, כי אתה בתגובה שלך דברת פוליטיקה ואני בחיים לא אדבר פולטיקה בעניין כזה כי הוא לטובת כל הכפר. אז תהיה רגוע חבר כי כל בעיה יש לה פתרון אבל צריך קצת מאמץ...17/08/2012 - 01:36:41 pm
52.من الحاره الغربيهالى الاخ كمال محرر سبيل الموضوع الذي طرحته جيد جداولكن هل هنالك من يهتم لمثل هذا الموضوع طبعا لا لان حسب راي كل الرؤساء المجالس يسمونها الحاره المنسيه . بالفعل حارتنا من الحارات المنسيه وخاصة بعد الحصول على الاصوات وقت الانتخابات . يا اخ كمال لماذا نسيت موضوع السيارات التي تقف بجانب الشارع والتي تجعل الطريق من ذو اتجاهين لاتجاه واحد مثلا على ذلك الشارع من حدار الشيخ ابو نبيل صالح خليل حتى دار الشيخ ابو سليم محمود سعد.من سيجد لذلك حل ؟
انت تطرح مشكله ليس لها حلا والسبب لانه لا يسعى لحلها لا المجلس ولا الاهالي .
17/08/2012 - 07:37:23 pm
53.תומך במנסור סעדמה באמת עומד מאחורי הכתבה?! רק דבר אחד, לפגוע במנסור סעד אבן אלמרחום אבו מחמוד עטא שהוא המתמודד הטוב ביותר לראשות המועצה בבחירות הבאות. אם זה לא היה כך אז הכתבה הייתה כוללת את כל הנקודות הבעייתיות האחרות בכביש זה שמרביתן הוזכרו על ידי מגיבים רבים.21/08/2012 - 03:12:49 pm

استفتاء سبيل

ماهو رأيك في تصميم موقع سبيل ألجديد؟
  • ممتاز
  • جيد
  • لا بأس به
  • متوسط
مجموع المصوتين : 2403
//echo 111; ?>